Het ontstaan van de Fryske Oldtimer Club

Eind zeventiger jaren stapten er 2 personen rond, die beiden een oldtimer bezaten en een club op wilden richten.

Om de animo te peilen verzamelden ze een indrukwekkende lijst met namen van oldtimer bezitters in Friesland. Al spoedig kwamen er enthousiaste reakties retour in de vorm van telefoontjes of geschreven briefje en kwamen we tot de overtuiging dat we op de goede weg waren.

30 Juli 1980 is de club opgericht met de naam Fryske Oldtimer Club. De eerste praatavond was op 12 december 1980 in een huiskamer. Hoewel de huiskamer royaal bemeten was, zat hij tot in het laatste hoekje vol. Maar liefst 14 leden, van wie vele met aanhang, namen de ruimte in beslag en reageerden enthousiast op onze plannen.

Jaarlijks hebben we 2 praatavonden, n.l. een voorjaarsvergadering en een najaarsvergadering.

We organiseren een vijftal ritten per jaar die goed bezocht worden, ook in samenwerking met andere auto-clubs.

Toelating tot onze F.O.C. moet uw oltimer voor 1956 zijn.

Op 30 juli 2005 bestonden we 25 jaar en hebben dat gevierd met een weekend in Allardsoog.

Onze club heeft momenteel 80 leden.